چوب دارچین باعث بهبود قند خون و سطح کلسترول در افراد با دیابت نوع دو می شود.

و همچنین می تواند ریسک فاکتور های مرتبط با دیابت و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

دارچین ویتامین ویتامین و مواد معدنی زیادی ندارد ولی دارای آنتی اکسیدان های بسیار زیادی است که استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد و از این طریق شما را در برابر دیابت محافظت می کند.

دارچین می تواند مانند انسولین عمل کرده و قند خون را کاهش دهد و توانایی انسولین را برای انتقال قند خون به سلول ها افزایش دهد.

اثرات دارچین روی کاهش قند خون ناشتا بسیار بیشتر از اثرات آن روی هموگلوبین A1C است.

دارچین، قند خون بعد از غذا را کاهش می دهد و احتمالا از طریق کم کردن سرعت تخلیه معده و مسدود کردن آنزیم های گوارشی باعث کاهش قند خون بعد از غذا می شود.

دارچین می تواند ریسک ابتلا به بیماری های مرتبط با دیابت را کاهش دهد مثل بیماری های قلبی و آلزایمر

دو گروه مختلف دارچین، سیلان و کاسیا

دارچین کاسیا را از بعضی گونه های خاص درخت دارچین تهیه می کنند و معمولا ارزان تر هستند و در اکثر مواد غذایی و فروشگاه های مواد غذایی یافت می شود.

دارچین سیلان به طور خاص تنها از درخت verum گرفته می شود و به طور معمول گران تر از کاسیا است. مطالعات نشان داده که دارچین سیلان حاوی مقادیر آنتی اکسیدان بیشتری است.

از آنجا که حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری است، ممکن است فواید سلامتی بیشتری به همراه داشته باشد.

هر دو نوع دارچین قند خون را کاهش می دهد و با دیابت مبارزه می کند اما مطالعات بیشتری نیاز است تا اثبات شود سیلان از کاسیا فواید بیشتری دارد.

احتیاط درمصرف دارچین

دارچین کاسیا دارای مقادیر بالایی کومارین است که مقادیر بالای آن می تواند باعث آسیب به کبد شود.

همچنین افراد دیابتی باید مواظب هایپوگلایسمی (افت قند خون) هم در هنگام مصرف مقادیر بالای دارچین باشند.

میزان مصرف

مصرف روزانه ۱، ۳ یا  ۶ گرم می تواند قند خون سرم، تری گلیسیرید و LDL  (کلسترول بد) و کلسترول کلی موجود در بدن را بعد از ۴۰ روز مصرف در افراد میانسال (حدود ۶۰ سال) دیابتی را کاهش دهد.

همچنین مصرف ۶ گرم دارچین سرعت تخلیه معده را کاهش می دهد، درنتیجه هایپر گلایسمی (افزایش قند خون) که در اثر مصرف غذا ایجاد می شود را کاهش می دهد.

فواید سلامتی مصرف دارچین به طور خلاصه

اثرات ضد لخته شدن در خون

کم کردن درد در افراد مبتلا به آرتریت

تقویت سیستم ایمنی

از بین بردن مقاومت به درمان عفونت ها

کمک به تسکین سوءهاضمه

کاهش تکثیر سلول های سرطانی لیمفوما و لوکمیا

منبع خوبی از مواد مغذی حیاتی شامل کلسیم،فیبر،منگنز و آهن