فعالیت بدنی در دیابت

فعالیت بدنی باعث می شود حساسیت بدن شما به انسولین بالا برود و از این طریق باعث کاهش قند خون تا ۲۴ ساعت بعد از فعالیت بدنی می شود.

پیشنهاد:

قند خون خودتان را قبل و بعد از فعالیت بدنی اندازه گیری کنید تا متوجه شوید بدن شما چگونه به فعالیت بدنی پاسخ می دهد.

آیا قند خون بعد از ورزش بالا می رود؟

وقتی شما ورزش می کنید،ماهیچه های شما به قند بیشتری برای تامین انرژی نیاز دارد.در پاسخ به این شرایط،کبد شما مقدار بیشتری گلوکز به داخل جریان خون آزاد می کند.پس اگر انسولین کافی موجود نباشد،سطح قند خون ممکن است دقیقا پس از ورزش افزایش یابد.

قند خون نرمال بعد ورزش چند است؟

به طور کلی قند خون زیر ۱۰۰ mg/dl  نرمال است.اگر قند خون شما برای شروع ورزش در ایمن و پایین بود،یک میان وعده شامل ۱۵-۳۰  گرم کربوهیدرات مثل آب میوه،میوه،کراکر یا حتی قرص قند قبل از شروع ورزش مصرف کنید.

خب حالا ممکنه بپرسید من از کجا بدونم مقدار کربوهیدرات مواد غذایی چقدر هست؟

خب دوستان شیرین عسل، برنامه اسمارت مدیکو این امکان را براتون فراهم کرده که باتوجه به سلیقه خودتان موادغذایی را انتخاب کنید و مقدار آن ها را مشخص کنید و محتوای کربوهیدرات ،چربی ،پروتئین و انرژی آن ها را به شما گزارش دهد.

اگر اپلیکیشن اسمارت مدیکو را تا حالا نصب نکردید ،وارد کافه بازار شوید و برنامه را نصب کنید.

اسمارت مدیکو جزو برنامه های برگزیده کافه بازار و در خدمت شماست.

چه مدت بعد از شروع ورزش قند خون افت میکند؟

بعد از ۳۰ دقیقه از شروع ورزش،بدن سهم بیشتری از انرژی خود را از اسید های چرب آزاد میگیرد و همچنین ذخایر گلیکوژن و سطح قند خون کاهش پیدا می کند.بدن این ذخایر از دست رفته ی گلیکوژن را جبران می کند ولی این روند ممکن است ۴ تا ۶ ساعت به طول بیانجامد یا حتی در فعالیت های بدنی شدید تر به ۱۲ تا ۲۴ ساعت برسد.

چگونه فعالیت بدنی در دیابت نوع دو اثر گذار است؟

زمانی که شما ورزش می کنید،مقاومت به انسولین کاهش می یابد و سلول های شما می توانند گلوکز را به صورت کار آمد تر مصرف کنند.فعالیت بدنی همچنین می تواند به افراد دیابتی نوع دو کمک کند که از عوارض طولانی مدت دیابت شامل بیماری های قلبی پیشگیری کنند.همچنین می توانیم به کاهش فشار خون و دیگر فواید عمومی ورزش بر سلامتی اشاره کنیم.

دیابتی ها بعد از ورزش چه موادی مصرف می کنند؟

منابع پروتئین بعد ازورزش شامل شیر یا ماست کم چرب،کره طبیعی مغزها مثل کره بادام زمینی روی یک بیسکوییت ساقه طلایی یا بیسکوییت سبوس دار یا تخم مرغ آبپز گزینه مناسبی برای بعد ورزش است.همچنین می توانید یک تیکه سیب با یک لایه نازک پنیر روی آن میل کنید.اگر احساس کردید خیلی نیاز به خوردن مواد شیرین دارید، می توانید یک دسر بدون شکر کوچک میل کنید ولی سعی کنید در وعده ی بعد ورزش شما حتما پروتئین و کربوهیدرات وجود داشته باشد تا ذخایر از دست رفته را جبران کند.